Inloggen ? Inschrijven ? Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Met welke instellingen werkt de website het beste?

Deze website werkt het beste met de volgende instellingen:

  • Gebruik de meest recente versie van je browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox of Safari);
  • Accepteer cookies (je krijgt automatisch de vraag of je cookies wilt accepteren).

Klik op deze link om direct te zien welke browser je gebruikt en of dit de meest recente versie is.

Download de meest recente versie van je browser:

Gebruik je een oudere versie van een browser, dan is het mogelijk dat de website niet optimaal werkt.

De website werkt niet goed op mijn computer. Wat kan ik doen?

Je kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen is het handig als je deze gegevens kunt doorgeven:

  • Wat gaat er mis? Bijvoorbeeld: inloggen, reageren op een woning of profielgegevens aanpassen lukt niet.
  • Op welke datum en hoe laat deed het probleem zich voor?
  • Gebruik je een ‘gewone’ computer, een tablet (Apple of een ander merk) of een smartphone?
  • Welk type browser gebruik je (bijvoorbeeld Internet Explorer, Google Chrome, Firefox of Safari)? Klik hier om te zien welke browser je gebruikt.

Om zo goed mogelijk te kunnen zien wat er mis gaat, ontvangen wij graag een schermafbeelding (screenshot) van je computerscherm met het probleem.

Klik op de toetsen Alt en Printscreen, open een nieuw Word-document en klik op Ctrl en V. De afbeelding van je computerscherm is nu zichtbaar. Sla het Word-document op en stuur het als bijlage mee met je e-mail waarin u het probleem uitlegt.

Lees hier uitgebreide informatie over het maken van een schermafbeelding (Windows, Mac, iOS, Android).

Je kunt ook een foto van je computerscherm doormailen als bijlage.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Je kunt je wachtwoord wijzigen als je bent ingelogd. Klik bij Mijn gegevens op Profiel.

Bij Overzicht van mijn gegevens kun je je wachtwoord wijzigen.

Het lukt mij niet om in te loggen, hoe los ik dit op?

Let bij het inloggen op het volgende:

  • Controleer of het registratienummer juist is ingevuld.
  • Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Toets het daarom exact in en zet Caps Lock uit.

Als je je gegevens correct invult en je kunt toch niet inloggen, ververs dan de webpagina en probeer het nog eens. Je ververst een pagina door de toetsen Ctrl en F5 tegelijk in te drukken.

Lukt het je hierna nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met het Klantcontactcentrum van WoningNet.

Via de link Wachtwoord vergeten? (op de pagina Inloggen) kun je door het invoeren van je e-mailadres of je registratienummer een nieuw wachtwoord opvragen.

Wat vind ik bij Mijn berichten?
Bij Mijn berichten (te vinden bij Mijn gegevens, als je bent ingelogd) vind je de berichten die via WoningNet per e-mail aan jou verstuurd zijn. Dit kan bijvoorbeeld een bewijs van je inschrijving zijn, een Digizine, een betalingsverzoek of een uitnodiging voor een bezichtiging. Heb je een e-mail van ons gemist of per ongeluk verwijderd, dan kun je de e-mail altijd terugvinden bij Mijn berichten.

Let op! Je

ziet hier alleen de berichten die automatisch verzonden zijn. Eventuele correspondentie met onze medewerkers worden niet in Mijn berichten opgeslagen.

Wat voor nieuws vind ik op de website?

De nieuwsberichten informeren jou over belangrijke veranderingen. Bijvoorbeeld over wijzigingen in Europese, regionale of gemeentelijke regels en afspraken. Of over nieuwe mogelijkheden van de website.

Wat vind ik op deze website?

Op deze website vind je alles wat je nodig hebt om een woning te vinden. Of het nu gaat om een huurwoning of om een koopwoning. De website ondersteunt je vanaf het moment dat je besluit te gaan verhuizen tot aan de acceptatie van een nieuwe woning.



Wil je meer weten over het zoeken en vinden van een woning?

Kijk dan op de pagina Uitleg.

Hoe vind ik snel de informatie die ik zoek?

Je kunt op verschillende manieren zoeken door de informatie op WoningNet.nl:

  • Bij Uitleg vind je de belangrijkste informatie die je nodig hebt. Onder de verschillende koppen vind je informatie over bijpassende onderwerpen, veelgestelde vragen, op de website gebruikte begrippen en belangrijke links.
  • Op de pagina Uitleg zie je een zoekveld. Hier kun je zoeken op een trefwoord.
  • Onder een uitlegpagina staan vaak Veelgestelde vragen. Dit zijn de veelgestelde vragen die te maken hebben met het onderwerp van deze pagina.
Wat vind ik bij Uitleg?

Bij Uitleg vind je de belangrijkste informatie die je nodig hebt als je wilt verhuizen.

Van informatie over huur en koopwoningen tot de wijze waarop de verschillende woningen verdeeld worden. En van het reageren op een woning tot het tekenen van een huurcontract.

Ik heb geen e-mail ontvangen, wat is er aan de hand?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Het door jou geregistreerde e-mailadres is onjuist. Controleer je gegevens via Mijn gegevens bij Profiel.



  • Je mailbox zit vol. Dit kan komen doordat uw mailprogramma de e-mails wel ophaalt van de server, maar ze niet verwijdert. Als je Microsoft Outlook gebruikt, kun je dat als volgt oplossen:

    - ga in het menu naar: Extra, E-mailaccounts;

    - kies Bestaande e-mailaccounts weergeven. Selecteer vervolgens uw e-mailaccount en klik op Wijzigen;

    - klik op de knop Meer instellingen;

    - deactiveer op het tabblad Geavanceerd de optie Mail op server achterlaten. Uw mailprogramma zorgt er nu voor dat berichten nadat ze opgehaald zijn, worden verwijderd van de server. 



  • De instellingen van je e-mailaccount staan niet goed.

    Voor het instellen van je email programma heb je de volgende gegevens nodig (je vindt deze meestal op de website van je provider):

    - gegevens POP-server;  

    - inlognaam en wachtwoord (POP);

    - gegevens SMTP-server.



  • Het filter voor ongewenste e-mail staat te hoog. In Outlook is het niveau van bescherming standaard ingesteld op Laag. Bij deze bescherming worden alleen de meest voor de hand liggende ongewenste e-mailberichten onderschept. Je kunt het filter ook scherper afstellen, maar in dat geval kan het gebeuren dat ook normale berichten worden onderschept. Alle berichten die door het filter voor ongewenste e-mail worden gedetecteerd, komen in de map Ongewenste e-mail terecht. Van tijd tot tijd moet je de berichten in die map controleren.
Moet ik cookies van jullie website accepteren?

Als je volledig gebruik wilt maken van de mogelijkheden van de website moet je cookies accepteren.

Cookies worden gebruikt voor de website zelf en voor het verzamelen van gegevens over het bezoek van de site. Bijvoorbeeld gegevens als het besturingssysteem, de internetbrowser die je gebruikt en de internetpagina's die je bekijkt. We kunnen zo onze dienstverlening verbeteren.

Meer informatie over cookies vind je in ons cookiestatement.

Volg ons op?

Help en uitleg ?

x
Helpmodus is nu actief

De help functie is nu actief. Klik op het ?-icoon om uitleg te krijgen bij dat betreffende onderwerp. Klik nogmaals op "Help?" om de helpmodus te sluiten.